Ons werk/ Social schetsen Rooftop Festival
Project Details
Periode
25 september 2014Uitdaging
Visueel en live sociale betrokkenheid creëren bij een evenementSocial schetsen Rooftop Festival
Op 25 september 2014 vond in Amsterdam het Rooftop Festival plaats. Kort samengevat: de daken moeten groen om Amsterdam een metropool van de toekomst te maken! Hoe vat je een festival samen zonder in droog geformuleerde notulen te vervallen? En hoe zet je social media in om de betrokkenheid van je publiek te vergroten?
Calanza was op locatie om live –in schetsformaat– vast te leggen wat er op het festival gebeurde. De gemaakte schetsen werden verspreid via social media en getoond op een Twitterwall ter plaatse. Aanwezigen konden via speciaal gemaakte schets-flyertjes en via ideas.calanza.com hun eigen ideeën vastleggen en verspreiden.
Door de aanwezigen werd er lustig op los geschetst. Betrokkenheid van het publiek werd vergroot en het evenement kreeg een mooi interactief karakter door de sociale reuring die ontstond te plaatse en via #rooftopfestival.